Ženich si pro ZUNO k oltáři nepřišel. Proč?
Podle oficiální tiskové zprávy odstoupení "nesouvisí s bankou Zuno“.
Zřejmě pravý důvod odchodu ruského investora vystihl server aktualne.cz: „Zuno bylo i po té době (pozn. 5 let od založení) ztrátové a navíc se nepodařilo více rozjet úvěrování. Zůstalo tak především bankou, u níž si lidé ukládají peníze, což ale v době rekordně nízkých úrokových sazeb na finančním trhu její ztráty prohlubuje.“ Zajímavé je v této souvislosti ujištění představitelů mateřské banky: „…jejich vklady (myšleno klientů Zuno) zůstávají chráněné podle rakouského zákona o ochraně vkladů.“
Raiffeisen teď bude muset najít budoucnost pro neprovdanou dcerku, která má sice spoustu peněz na vkladech, ale neumí je rozpůjčovat. Do kláštera se strčit nedá, tak nejspíš zůstane doma.
Pravda je, že investoři to dnes mají v bankovnictví docela těžké. Hledat zdroje příjmu a růstu je čím dál náročnější. Reálně hrozící záporné úrokové sazby ČNB ( a nejenom ČNB, podle odhadů americké banky JPMorgan může ECB snížit úroky až na -4,5%!) dělají šéfům komerčních bank těžkou hlavu. Další snížení úroků z úvěrů možná může zrychlit realitní byznys díky levným hypotékám, protože nákup nemovitosti na hypotéku bude pro řadu lidí zajímavou a relativně dostupnou investicí. Ale to je asi tak jediná dobrá zpráva, a i ta do budoucna hrozí problémy, spojenými s potenciálním “přehřátím” nemovitostního trhu.
Bankéři budou nepochybně hledat všechny možné způsoby jak dál vydělávat peníze. Je to jejich práce. Už dnes je vidět, že se banky snaží vykompenzovat nižší příjmy z poplatků zvýšením prodeje investičních produktů. Jenomže takto mohou zvyšovat svůj příjem jen ty banky, které umějí složitější investiční produkty klientům nabídnout.
A kdo bude investovat do technologických inovací? Zase jen ti, kteří na to budou mít peníze. Tedy ti, kteří budou umět najít pro klienty takové produkty, ze kterých si budou moci vzít poplatek. Běžný účet tím produktem nejspíš nebude. Cenová válka zavedla banky do hodně úzké příjmové uličky. Šéf MasterCardu nedávno v rozhovoru pro finmag.cz řekl, že by banky měly zákazníkům připomenout, “že kvalitní služby něco stojí.” Otázkou je, jestli to je dnes ještě vůbec reálné. Z úzkých uliček se totiž couvá velmi těžko.
Marie Petrovová
Bankomat do každé obce nad 1000 obyvatel
Čínský kapitál se hrne do Čech. Dokonce si brousí zuby na bankovní spojenectví odrážející nostalgii po někdejším mocnářství.
Marie Petrovová
Opravdu chtějí letos klienti masově měnit banku?
Podle průzkumu společnosti STEM/MARK touží klienti především po levných účtech a dobře úročených vkladech.
Marie Petrovová
Plíživý evropský komunismus
Evropská komise chce regulovaný bankovní účet. Hloupost, nebo začátek bankovní inkluze? Zdá se, že už máme kandidáta na slovo roku...
Marie Petrovová
Císařovy inovativní šaty
Začátek roku přinesl nové reklamní spoty několika bank, začínají se sbírat různá ocenění za rok minulý. Já jsem se podívala na to, co přinesly banky od začátku roku nového klientům.
Marie Petrovová
P2P – když lidé půjčují lidem, jsou peníze opět až na prvním místě
Půjčit si přímo od lidí můžete třeba na portálu Zonky. Tam se chlubí tím, že jsou lidštější, levnější a celkově příjemnější než banky. Žádné nesrozumitelné smlouvy, všechno přátelské a veselé. Tak to vyzkoušíme, ne?
Marie Petrovová
Konečně dobrá zpráva pro začínající podnikatele
Dobrá zpráva prý není pro média žádná zpráva. Říká se to. Otevře-li si člověk internet nebo noviny, tak to tak někdy i vypadá.
Marie Petrovová
Hoši z Bruselu objevili "šaltpáku"
A učí se s ní zařazovat rychlosti. Zatím tedy dvě. Nejdříve je potřeba něco pořádně utáhnout a pak hledat výjimky.
Marie Petrovová
Budou kvóty i na firemní psychopaty?
Ženy a kvóty - to už je skoro povinná odrhovačka v každém rozhovoru s nějakou vysoce postavenou ženou. Překvapivě jsou některé pro a některé proti, to je asi tak celkový přínos dané informace.
Marie Petrovová
Neprodáš - zahyneš, takže zpátky na větve
Branch je anglicky třeba větev nebo také pobočka. To je takové to zařízení, které prý moc nepotřebujete, když poskytujete služby na internetu.
Marie Petrovová
Když na „TO“ dojde, mění Air..ční banka negližé
Očekávání jsou věcí ošemetnou. Vzpomeňte si na Bridget Jones, jak řešila dilema: tanga, nebo stahovačky?
Marie Petrovová
Vánoce 1988/2015
Dostal se mi do ruky časopis Dorka z prosince 1988. Normálním lidem se takové věci přihodí na návštěvě u babičky nebo v antikvariátu.
Marie Petrovová
O tom, jak mBank vykopala jámu a teď do ní sama klouže
Nenechte se okrádat – reklamní slogan mBank říká, že všechny ostatní banky kradou. Tedy, že jsou to zloději. Zase jeden krásný příklad útoku na emoce.
Marie Petrovová
Než vyrazíte na rande, neprohlížejte si nejkrásnější muže světa
Proč? Protože vás potenciální partner nejspíš zklame. Princip kontrastu nám totiž dokáže pořádně zakalit jasné myšlení.
Marie Petrovová
Starý pán předstírá smrt, aby se rodina sešla. A Evropa slzí.
Ten starý pán ovšem neprožívá své smutné chvilky v panelákovém 2+1. To by nemělo správnou estetickou hodnotu.
Marie Petrovová
Snad Navigátor neztratí sever
Jsou inovace u spotřebitelských úvěrů tím, co skutečně podpoří finanční gramotnost? To je otázka, kterou jsem si musela položit u letošních výsledků Navigátoru bezpečného úvěru.
Marie Petrovová
Evropská komise zase jednou chtěla „prospět lidem“
Také občas nevěříte vlastním očím, když si přečtete, jak se Evropská komise rázně rozhodla chránit spotřebitele (nebo možná pomoci některým výrobcům)?
Marie Petrovová
Úspěch banky „bez zadní nápravy“
Česká spořitelna je bankou roku. To zase bude na internetové pavlači povyk. Spoustě vyhraněných fanoušků jiných ústavů se to vůbec nebude líbit.
Marie Petrovová
Neplaťte za účet, on se najde „někdo“, kdo to za vás zacvaká
Výpadky z příjmů za vedení účtů budou banky kompenzovat jinde. To je mi ale překvapení. Všechen ten marketingový povyk kolem poplatků za vedení účtů celkem nutně vede právě k propadu příjmů.
Marie Petrovová
Kdo padne ve válce o bankomaty? Klient malých bank?
MasterCard zvýšil poplatky bankám, které pro své klienty nevyužívají své vlastní, ale cizí bankomaty. Zároveň jim dal rok na to, aby se na takové zvýšení ceny připravily.
Marie Petrovová
Chceme víc vydělat, ale myslíme to hezky
Nové pobočky moc stavět nebudeme, ale protože se chceme dostat k dalším klientům, budeme spolupracovat s brokerskou společností. To je strategie, se kterou aktuálně přichází mBank.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 33
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1235x