Opravdu chtějí letos klienti masově měnit banku?
Průzkum si objednala Air Bank a výsledky se nijak moc neliší od podobných výzkumů z minulosti. Plyne z něj, že 43 % bankovních klientů přemýšlí o změně banky a 39 % to v plánu nemá. Soudě podle průzkumů, museli by klienti běhat mezi bankami rychleji a častěji, než se ve skutečnosti děje.
Tyhle průzkumy jsou už takový folklór, že by to snad chtělo vlastní kroj. Přesto - podívejme se na hlavní příčiny touhy změnit banku: poplatky za účet (64 %) a málo úročené vklady (31 %), až poměrně daleko je cena úvěru (17 %). Pokud tomu dobře rozumím, lidé hledají banku, kde budou málo platit a hodně dostanou zpátky. Udělat z těchto nespokojených klientů zákazníky spokojené - tomu říkám výzva. Zvlášť dnes, kdy jsou úrokové sazby tam, kde jsou. Totiž proklatě nízko.
Prezident německého finančního spolku DSGV, podle serveru focus.de, říká, že doba bezpoplatkových účtů je je pryč. To na hlášku do reklamní kampaně nevypadá, viďte?
Podle zmiňovaného článku úroková politika ECB donutí komerční banky hledat nové zdroje příjmů. V Eurozóně sice nejsme, ale i tak je to pro nás důležitá zpráva.
Jedním z těch zdrojů příjmů jsou úvěry. Například hypotéky. V Česku je po nich rekordní poptávka. Rozhodně to dnes bude zajímavější trh než účty zdarma. size="12pt"90% hypoték poskytují velké banky, i proto, že je mají v nabídce. Jak to souvisí s tím průzkumovým folklórem? Třeba tak, že podle výsledků onoho průzkumu to vypadá, že rozsah služeb není pro klienty zase tak důležitý. Nevím, jak pro respondenty průzkumu, ale pro výslednou bilanci banky to rozhodně důležité je. Příliv nových klientů za levnými účty, nebo noví klienti s hypotékou? Co je lepší? Ne, to není žádný průzkum. Na to je odpověď celkem jednoznačná.
Marie Petrovová
Bankomat do každé obce nad 1000 obyvatel
Čínský kapitál se hrne do Čech. Dokonce si brousí zuby na bankovní spojenectví odrážející nostalgii po někdejším mocnářství.
Marie Petrovová
Ženich si pro ZUNO k oltáři nepřišel. Proč?
V rakouské centrále Raiffeisen se už pomalu těšili, že internetovou dcerku Zuno strčí pod ruský čepec, ale nevyšlo to. Ruská bankovní skupina Alfa od dohody o převzetí odstoupila.
Marie Petrovová
Plíživý evropský komunismus
Evropská komise chce regulovaný bankovní účet. Hloupost, nebo začátek bankovní inkluze? Zdá se, že už máme kandidáta na slovo roku...
Marie Petrovová
Císařovy inovativní šaty
Začátek roku přinesl nové reklamní spoty několika bank, začínají se sbírat různá ocenění za rok minulý. Já jsem se podívala na to, co přinesly banky od začátku roku nového klientům.
Marie Petrovová
P2P – když lidé půjčují lidem, jsou peníze opět až na prvním místě
Půjčit si přímo od lidí můžete třeba na portálu Zonky. Tam se chlubí tím, že jsou lidštější, levnější a celkově příjemnější než banky. Žádné nesrozumitelné smlouvy, všechno přátelské a veselé. Tak to vyzkoušíme, ne?
Marie Petrovová
Konečně dobrá zpráva pro začínající podnikatele
Dobrá zpráva prý není pro média žádná zpráva. Říká se to. Otevře-li si člověk internet nebo noviny, tak to tak někdy i vypadá.
Marie Petrovová
Hoši z Bruselu objevili "šaltpáku"
A učí se s ní zařazovat rychlosti. Zatím tedy dvě. Nejdříve je potřeba něco pořádně utáhnout a pak hledat výjimky.
Marie Petrovová
Budou kvóty i na firemní psychopaty?
Ženy a kvóty - to už je skoro povinná odrhovačka v každém rozhovoru s nějakou vysoce postavenou ženou. Překvapivě jsou některé pro a některé proti, to je asi tak celkový přínos dané informace.
Marie Petrovová
Neprodáš - zahyneš, takže zpátky na větve
Branch je anglicky třeba větev nebo také pobočka. To je takové to zařízení, které prý moc nepotřebujete, když poskytujete služby na internetu.
Marie Petrovová
Když na „TO“ dojde, mění Air..ční banka negližé
Očekávání jsou věcí ošemetnou. Vzpomeňte si na Bridget Jones, jak řešila dilema: tanga, nebo stahovačky?
Marie Petrovová
Vánoce 1988/2015
Dostal se mi do ruky časopis Dorka z prosince 1988. Normálním lidem se takové věci přihodí na návštěvě u babičky nebo v antikvariátu.
Marie Petrovová
O tom, jak mBank vykopala jámu a teď do ní sama klouže
Nenechte se okrádat – reklamní slogan mBank říká, že všechny ostatní banky kradou. Tedy, že jsou to zloději. Zase jeden krásný příklad útoku na emoce.
Marie Petrovová
Než vyrazíte na rande, neprohlížejte si nejkrásnější muže světa
Proč? Protože vás potenciální partner nejspíš zklame. Princip kontrastu nám totiž dokáže pořádně zakalit jasné myšlení.
Marie Petrovová
Starý pán předstírá smrt, aby se rodina sešla. A Evropa slzí.
Ten starý pán ovšem neprožívá své smutné chvilky v panelákovém 2+1. To by nemělo správnou estetickou hodnotu.
Marie Petrovová
Snad Navigátor neztratí sever
Jsou inovace u spotřebitelských úvěrů tím, co skutečně podpoří finanční gramotnost? To je otázka, kterou jsem si musela položit u letošních výsledků Navigátoru bezpečného úvěru.
Marie Petrovová
Evropská komise zase jednou chtěla „prospět lidem“
Také občas nevěříte vlastním očím, když si přečtete, jak se Evropská komise rázně rozhodla chránit spotřebitele (nebo možná pomoci některým výrobcům)?
Marie Petrovová
Úspěch banky „bez zadní nápravy“
Česká spořitelna je bankou roku. To zase bude na internetové pavlači povyk. Spoustě vyhraněných fanoušků jiných ústavů se to vůbec nebude líbit.
Marie Petrovová
Neplaťte za účet, on se najde „někdo“, kdo to za vás zacvaká
Výpadky z příjmů za vedení účtů budou banky kompenzovat jinde. To je mi ale překvapení. Všechen ten marketingový povyk kolem poplatků za vedení účtů celkem nutně vede právě k propadu příjmů.
Marie Petrovová
Kdo padne ve válce o bankomaty? Klient malých bank?
MasterCard zvýšil poplatky bankám, které pro své klienty nevyužívají své vlastní, ale cizí bankomaty. Zároveň jim dal rok na to, aby se na takové zvýšení ceny připravily.
Marie Petrovová
Chceme víc vydělat, ale myslíme to hezky
Nové pobočky moc stavět nebudeme, ale protože se chceme dostat k dalším klientům, budeme spolupracovat s brokerskou společností. To je strategie, se kterou aktuálně přichází mBank.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 33
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1235x